poniedziałek, 22 lutego 2016

Garam Masala - indyjska przyprawa


        Dziś przygotowałam dla Was mieszankę przypraw, która nazywa się Garam Masala. Jest to tradycyjna przyprawa używana w Indiach i różnych rejonach Azji. "Masala" to po prostu przyprawy a "garam" oznacza ciepło. Dlatego właśnie naszą mieszankę przypraw najpierw się praży na suchej patelni a następnie miksujemy całość. Warto dodać, iż taką przyprawę możecie kupić w sklepie ale niestety jest o wiele droższa niż przygotowana samodzielnie w domu. Poza tym... wykonanie jej niesamowicie wpływa na na nasz zmysł węchu :) Sami zobaczcie.


Garam Masala
czas przygotowania: 15 min
ilość: 95 g słoiczek



Składniki:
  • 3 łyżki czarnego pieprzu
  • 3 łyżki kuminu (kmin rzymski)
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1 łyżka goździków
  • 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1,5 łyżki kardamonu
  • 3 łyżki kolendry
  • 1 łyżka liści laurowych
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka curry
Wskazówki: 


  1.  Postaraj się znaleźć jak najwięcej przypraw w ziarnach. Pamiętaj, że tę przyprawę przygotowuje się prażąc składniki na patelni. Przypraw sproszkowanych NIE PODGRZEWAMY! 
  2. Przyprawy, które udało mi się znaleźć w ziarnach: czarny pieprz, kumin, goździki, kolendra, liść, ziele angielskie. Przyprawy w proszku: cynamon, gałka, kardamon, imbir, curry
  3. Curry, ziele angielskie oraz imbir to dodatek do przyprawy wybrany przeze mnie. Możesz po prostu ominąć te przyprawy aczkolwiek dodaję je, ponieważ bardzo dobrze podkreślają smak Masali.
Wykonanie:

Na suchą patelnię wysyp przyprawy NIEMIELONE. Podgrzewaj aż ładnie się zarumienia. Obok na talerzyk wysyp sobie odmierzone składniki sypkie. 



Gdy przyprawy już się przyprażą odstawiamy je do ostygnięcia.
Następnie wszystkie ziarenka i listki mielimy ! Ja użyłam blendera a dokończyłam w moździerzu. 
Na koniec dodałam przyprawy mielone i dobrze wymieszałam. Gotowe !


Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz